Jumaat, 12 Ogos 2011

Ramadhan... sekejapnye berlalu

Dan Tuhanmu berkata ,Berdo’alah kamu kepadaKu, Pasti akan Kuperkenankan permintaanmu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk neraka jahanam dalam keadaan hina-dina” (Q.S. Al Mu’min : 60).
Bismillahirrahmanirrahim.

Bulan ni Cuma datang setahun sekali je. Tahun depan, tak tahu yang kita sempat nak bertemu lagi tak. Tapi kenapalah diri ni kadang-kadang terlupa/terleka dengan fakta ni. Abaikan peluang yang ada, padahal masa nilah semua ibadah, pahala dilipatgandakan.. hukhuk dah mensia-siakan beberapa hari ni. Kena Gerak!!! Laju sket. Ramadhan dah nak habis.. (T_T)

Ops, peringatan buat diri sendiri. Janganlah jadi hamba Ramadhan..jadilah hamba Allah.
Sebab ada je orang yang puasa, tapi masih tinggalkan solat. Bukan ke rukun solat tu lebih awal dari rukun Puasa? hm,harap kita semua tak tergolong dalam kategori hamba ramadhan. Dan kalau tersilap, boleh je nak berubah, selagi nyawa masih kat badan, selagi matahari masih terbit dari Timur. Jom Berubah!!!

(^_^)Buat kawan-kawan
Jaga Kesihatan
Jaga Keselamatan
Jaga Solat
Jaga Iman
Jaga Amal
Jaga Hubungan ngan Kengkawan
Jaga Tertib & Hubungan dengan Al-Quran
Jaga Hubungan dengan Allah
Jaga Pandangan
Jaga Tingkahlaku
Jaga Aurat
Jaga Batas Pergaulan
Jaga lah semua..hahaha (macam banyak pesanan buat diri sendiri je..hehe)


✿ WANITA yang BERTUDUNG belum tentu baik *~ ~* Tapi wanita yang baik sudah tentu bertudung ✿ ✿ ORANG yang SOLAT belum tentu baik *~ ~* Tapi orang yang baik tentu akan solat ✿ ...... ✿ORANG BERPUASA belum tentu sembahyang ~Tapi orang SEMBAHYANG sudah tentu berpuasa✿

Ilalliqa'..12 Ramadhan 1423H

Tiada ulasan:

Catat Ulasan