Selasa, 19 Jun 2012

Happy Anniversary... (gatai)

Bismillahirrahmanirrahim...

Semalam, genap setahun lepas dia melamar.. huhu. *blushing*
*dari lampu kuning, terus kena tukar lampu hijau* huhu

Tapi malam tadi kurang stabil. Mata bengkak. Nangis banyak-banyak.
Layak ke nak tukar status- nak pikul tanggungjawab ni semua.

Sekarang ni, kalau malas basuh baju, boleh tinggal je dulu.. Basuh lepas 2 hari atau paling malas dekat2 hujung minggu.. akan datang? mana boleh macam tu.

Sekarang, kalau rasa 'tak ada selera' nak menghadap dapur, tak payah makan, bancuh nestum je.. atau makan maggie sudaa..hehe. Akan datang, tak boleh macam tu, ada perut lain nak dijaga. =p

Sekarang
, balik kerja boleh lagi masa senja2. Dah azan maghrib baru tunjuk muka mandi pun dh malam buta, akan datang mana boleh macam tu. Kena balik awal, sambut kat muka pintu, kena make sure diri bersih, berseri tak berbau (ceewah)

Aiyo, war... betul ke ni?

Dulu, macam sanggup je kalau ditakdirkan terpaksa hidup bermadu. Sebab tau, kalau suami (walau siapa pun beliau-masa tu-)betul terpaksa buat, maknanya beliau memang sanggup dan mampu. Serta percaya beliau 'anugerahkan saya seorang-dua-madu' (harap tak dicukupkan kuota hehe) atas sebab kekurangan saya sendiri. (wallahua'lam). Mungkin tak cukup pandai masak, tak cukup comei, tak cukup lengkap...atau apa jua alasan pun; saya tau,insyaAllah ada hikmahnya.. mungkin kalau saya dimadukan, kami akan kumpul rindu..hehe biar masing2 tak jemu. hehe.
dan boleh nk berjaga malam,puasa tanpa sibuk2 nak minta izin masa suami kat rumah madu lain.hehe.

Ops, saya tak pernah impikan nak hidup bermadu-TIDAK- cuma selalu nak sedarkan diri. manusia tak sempurna. Mungkin saya banyak kurangnya.


Tapi malam tadi... hanya sebab nampak contact name sejarah silam beliau dengan ex dia pun, rasa sedih. rasa pedih... ni belum apape lagi.. akan datang, betul ke kamu sanggup dimadukan ni war... (walaupun tahu beliau insyaAllah tak buat, tapi ketentuan Allah siapa tau.. kot kami murah rezeki nak hidup ramai2..hehe)

Ya Allah.. fragile sungguh rasa hati ni.
Maafla awak, macam tak matang pulak saya rasa macam tu. Masa awak telefon malam tadi, tak sanggup luah, sebab saya tau awak tak ada buat salah. Awak dah terlampau banyak mengalah, sanggup rendahkan ego bagai, asalkan saya berubah... tapi saya... huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

nak nanges. minta ampun ye. Harap saya bertabah. (haish, terlebih air dalam badan ni wardah)

*p/s: takkan saya dah terlebih sayang kat awak kot. huhu

Biiznillah
89DTG

2 ulasan:

  1. touching2.....hik3....sapela jejaka bertuah ituu.....

    nasihat kwnmu: kawen cpt2...setel mslh..hehe

    BalasPadam
  2. ngee..canner leh lupa orang boleh baca benda ni? hehe. ye cik (puan) lijah.. tengah usahakan..huhu. =)
    *semoga dipermudahkan urusan kita ye.. -belum due lagi rupanya cik lijah..=)

    BalasPadam